Ford Focus crash test

Ford Focus, prima maşină cu patru premii Euro NCAP

Noul Ford Focus devine prima maşină care a primit vreodată patru premii Euro NCAP Advanced

  • Caracteristicile Driver Alert şi Forward Alert au primit ambele premiul mult-râvnit al Euro NCAP
  • Tehnologii inteligente şi accesibile se alătură Active City Stop şi Lane Keeping Aid în calitate de câştigători ai prestigioaselor premii Euro NCAP
  • Anunţul încununează o lună memorabilă pentru Ford întrucât noul Ranger a primit cel mai bun rating obţinut vreodată pentru de un model pick–up la testele de coliziune Euro NCAP

 

BRENTWOOD, Anglia, 23 noiembrie 2011 – Noul Ford Focus a devenit prima maşină care a primit vreodată patru premii de siguranţă Euro NCAP Advanced, după ce tehnologiile sale Driver Alert şi Forward Alert au fost premiate în această săptămână.

Premiile vin la o lună după ce noul Ford Ranger a stabilit o premieră, fiind singurul pick-up care a primit un rating maxim de 5 stele pentru siguranţă din partea Euro NCAP. Ranger a mai primit cel mai mare scor înregistrat vreodată de Euro NCAP pentru protejarea pietonilor.

“Ca membri ai echipei Ford Motor Company, ne dedicăm eforturile în vederea asigurării unor niveluri remarcabile de siguranţă pentru pasageri şi suntem foarte plăcut impresionaţi că am primit încă două premii Euro NCAP Advanced pentru noul Ford Focus,” a precizat Stephen Odell, preşedinte şi CEO al Ford Europa.

Premiile Euro NCAP Advanced au fost introduse în 2010 pentru a recompensa producătorii de maşini care asigură noi tehnologii de siguranţă. Ford este unul dintre singurii doi producători care au obţinut patru dintre aceste premii şi unicul producător care a realizat acest lucru cu un singur produs.

Michiel van Ratingen, secretarul general al Euro NCAP a precizat: “În cadrul misiunii Euro NCAP de a promova inovaţii importante în domeniul siguranţei, recompensăm Ford pentru sistemele sale Driver Alert şi Forward Alert cu care a fost echipat modelul Focus, făcând ca această maşină să fie prima care oferă patru tehnologii premiate. Faptul că un model de serie de segment C ca Focus este recompensat pentru diverse tehnologii demonstrează clar direcţia spre care se îndreaptă Ford şi industria de automobile în Europa. Încrederea că funcţiile de asistare a conducătorului auto salvează vieţi şi reduc vătămările corporale sporeşte din ce în ce mai mult, premiile subliniind avantajele pentru consumatori.”

Explicarea tehnologiilor
Se estimează că 1.300 de persoane mor în fiecare an pe drumurile din Europa în urma oboselii la volan. Sistemul Driver Alert pentru care Ford a fost premiat este conceput să detecteze comportamentul şoferului obosit, folosind o tehnologie video avansată şi senzori la bord pentru evaluarea nivelelor de vigilenţă.

Sistemul monitorizează poziţia relevantă a vehiculului pentru indicatoarele de pe sensul de circulaţie utilizând o cameră video forward facing, montată pe parbriz. De asemenea, comunică cu senzorul de deviere aflat la bordul maşinii pentru a detecta mişcările neregulate.

Utilizând aceste informaţii, sistemul calculează permanent cât de vigilent este şoferul şi prezintă rezultatul prin afişare pe ecranul de bord. Dacă detectează că şoferul este obosit şi are nevoie de odihnă îl va alerta, mai întâi printr-o avertizare uşoară şi apoi printr-o avertizare mai puternică. Dotarea Driver Alert este disponibilă la noile Focus, C-MAX, Grand C-MAX, Mondeo, S-MAX şi Galaxy.

“Oboseala la volan poate afecta pe oricine,” a spus inginerul Ford Margareta Nieh. “Când un şofer devine somnoros are tendinţa să se abată de la direcţie pentru că îşi pierde concentrarea şi poate face manevre bruşte. Sistemul nostru Driver Alert este conceput pentru a detecta aceste mişcări neregulate şi a avertiza şoferul în timp util.”

Sistemul Ford Forward Alert de avertizare împotriva accidentelor utilizează tehnologia radarului pentru a scana drumul din faţă şi identifica traficul care încetineşte. Dacă detectează o frânare, un vehicul care se deplasează încet sau care s-a oprit de curând în faţă şi stabileşte probabilitatea producerii unei coliziuni, sistemul alertează şoferul printr-un semnal sonor şi prin aprinderea unui simbol de avertizare pe ecranul de bord. Dacă şoferul nu poate frâna imediat, sistemul declanşează o altă funcţie, frâna asistată.

“Frâna asistată pregăteşte sistemul de frânare pentru frânare rapidă prin încărcarea în prealabil a servofrânei,” a spus inginerul Ford Pradeep Nold . “Când se întâmplă acest lucru, frânele sunt acţionate imediat, iar şoferul va observa o mişcare uşor sacadată. Imediat ce şoferul ridică piciorul de pe pedala de acceleraţie, sistemul va acţiona frânele, încetinind automobilul. Când şoferul atinge apoi pedala de frână, sistemul acţionează forţa de frânare integrală.”

Forward Alert poate fi pornit sau oprit prin intermediul meniului de bord, iar şoferii pot alege între trei setări de sensibilitate diferite. Caracteristica de frânare asistată este întotdeauna activă.

“Analiza datelor privind accidentele pe drumurile europene arată că aproximativ 15 % din totalul accidentelor de circulaţie care provoacă vătămări corporale sunt provocate de coliziunile din spate,” a adăugat Nold. “Forward Alert este conceput în primul rând pentru a avertiza şoferul şi apoi pentru a reduce gravitatea unui impact.

Forward Alert este disponibil în prezent la noile Focus, Mondeo, S-MAX şi Galaxy.

Sursa: comunicatele de presă Ford Motor Company.

Comments:0

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *