TopGear RO a testat Focus-ul EcoBoost

TopGear Romania a condus noul Focus cu motorul de 1.0L EcoBoost. La ce concluzie au ajuns , puteti vedea pe topgear.ro (alaturi de cateva fotografii) sau citind în continuare articolul.

 

 

Test: Focus pe EcoBoost!

de TopGear RO (Andrei Stirbu) pe 08 August 2012

Gingașul TwinAir, ale cărui atribute au fost confirmate de premiul Motorul Internațional al Anului (ediția 2011), au dus la un alt nivel standardele downsizing-ului și au generat un impuls puternic în ceea ce privește cercetarea și dezvoltarea motoarelor mici și potente. Iar Ford a reacționat.

Noua generație Focus aduce, pe lângă multitudinea de echipări tehnologice și un tren de rulare demn de toată lauda, cel mai puternic exemplu de downsizing din istorie pe care l-a cunoscut industria auto pe o mașină de serie. În spiritul evenimentelor actuale, EcoBoost-ul de 1,0 litri este un fel de Usain Bolt al industriei auto.

Vorbesc, evident, de premiantul EcoBoost de 1,0 litri care a fost votat de presa internațională de specialitate Motorul Anului la nu mai puțin de trei categorii. Un motor turbo cu trei cilindri în linie care produce 125 CP și consumă, în medie, 5 l/100 km.

Având în vedere că motorul de 1,0 litri vine să-l înlocuiască pe cel clasicul de 1,6 litri aspirat de la Ford, reticența privind eficiența și capabilitatea este una destul de naturală și fondată, cel puțin până în momentul în care îl conduci. Însă EcoBoost se descurcă remarcabil cu cele aproape 1,3 tone ale lui Focus (se descurcă chiar și cu cele 1,4 tone ale lui Grand C-Max). E clar că nu oricare motor de Matiz căriua i-ai pune o turbosuflantă s-ar achita de atribuții în același fel onorabil în care o face cel de la Ford. Și, desigur, pentru asta au fost necesare câteva modificări…

Una dintre ele este chiar turbosuflanta, dezvoltată în parteneriat cu cei de la Continental, care se poate învârti cu o viteză de până la 248.000 rpm și a cărui presiune în capul pistonului poate ajunge până la 348 psi. Apoi, pentru a scăpa de temperaturi foarte ridicate, galeria de evacuare este răcită cu apă. În ciuda cilindreei reduse, motorul nu este atât de solicitat pe cât ai crede. De fapt, a fost și tunat (de cei de la Superchips) numai prin modificarea parametrilor soft-ului, ajungând la 145 CP și 227 Nm (în loc de 170 Nm, cât are standard). Deci, lucrurile pot merge și mai departe.

Iar lipsa de solicitare se simte și atunci când îl conduci. Este silențios la ralanti sau în turații joase, începând să huruie delicios de plăcut odată trecut de 2.700 rpm. Și, în ciuda unui arbore de echilibrare, este foarte rafinat. De fapt, probabil cel mai rafinat dintre Focus-uri. Însă asta nu înseamnă că este și molatec: cuplu maxim (de 170 Nm) este disponibil începând cu 1.400 rpm și se întinde până la 4.500 rpm. Nu încerca, totuși, depășiri rapide dacă turometrul îți indică mai puțin de 2.500 rpm, pentru că s-ar putea să fii un pic dezamăgit. Cu alte cuvinte, nu uita că ai un motor de doar un litru sub capotă.

Ajutat de o cutie manuală în șase trepte, EcoBoost poate înregistra un consum mixt de 5 litri pentru suta de kilometri parcursă în condiții optime. Nu știu ce anume înseamnă condiții optime, însă un consum real în condiții de România se încadrează în jurul valorii de 6,5–7 l/100 km. Poate chiar și un pic mai puțin, dacă ții neapărat. În acceași măsură, poate fi și mai mare. Oricum ar fi, motorașul își face treaba corect.

EcoBoost este disponibil și în variantă de 100 CP, cuplată la o cutie de viteze manuală în cinci trepte. Iar gama de versiuni a motorului de 1,0 litri urmează să primească și o versiune aspirată de 75 CP – probabil pentru modele mai mici.

Ford tocmai ne-a arătat ce însamnă downsizing. Un motoraș care stabilește un record pe care nu-l văd a fi depășit prea curând. Pentru că este, pur și simplu, genial.

Sursa : TopGear RO – Test: Focus pe EcoBoost!

Comments:2

  1. 248.000 rpm – perfect credibil pentru o tubina ce trebuie sa livreze suficient aer unui motor de 1.0l ce dezvolta 125HP si un cuplu in jur de 170Nm/1400rpm.

Leave a Reply to gusti_c Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *