Retrofit sistem de spălare faruri Ford Mondeo mk4

Spălătoarele de faruri sunt disponibile din fabrică numai pe exemplarele dotate cu faruri cu xenon, pentru că numai acolo sunt obligatorii prin lege. Ele sunt însă foarte utile chiar și cu faruri normale, cu halogen. Cînd mergem mult prin ploaie în spatele altor mașini, mizeria de pe drum cu care ne stropesc acestea se depune treptat și pe faruri. Sistemul de spălare o îndepărtează, menținînd farurile curate.
Fie că ne dorim doar sistemul de spălare în sine, fie că avem nevoie de el pentru a face upgrade la xenon și a mai putea trece ITP-ul după aceea, procedura este descrisă mai jos.

Codurile FINIS ale pieselor necesare sunt următoarele:

1473731 și 1473732 – spălătoarele propriu-zise. Unul e de stînga, celălalt de dreapta.
1473735 și 1473736 – cele două capace de pe bară, unul de stînga și unul de dreapta. Trebuie vopsite în culoarea caroseriei. Ele vin nevopsite, dar pregătite pentru vopsire.
1472679 – furtun
1673739 – pompă
1673740 – rezervorul de lichid. Acesta este identic cu cel standard, doar cu o gaură în plus. Se poate da gaura respectivă și în rezervorul existent, dar e riscant. Gaura trebuie să fie perfect rotundă și exact de diametrul corect, ca să nu curgă. De asemenea, gaura trebuie dată foarte încet și cu grijă, pentru ca vasul să nu crape. Personal nu recomand asta, deși se pare că unii au reușit s-o facă.
5128020 – garnitură. E necesară pentru montarea pompei pe rezervor.

În cutia de siguranțe din compartimentul motor trebuie să verificăm dacă există siguranța și releul pentru pompa de spălat farurile. Cutia arată așa:
sig_mk4

Spălătorul de faruri folosește releul R10 și siguranța F24 (30A). Dacă acestea există, atunci probabil există și cablul cu mufa pentru pompă, atîrnînd undeva în vecinătatea rezervorului.
Dacă releul nu există, atunci ne uităm în locul unde ar trebui să se afle. Dacă vedem patru conectori, atunci sunt șanse mari să avem deja legăturile electrice făcute și să nu lipsească decît releul propriu-zis. Dacă vedem un singur conector, atunci înseamnă că nu există firul dintre cutia de siguranțe și pompă. Acesta va trebui construit, împreună cu mufa pentru pompă.

Se demontează bara. Pe spatele ei sunt deja marcate locurile în care trebuie decupată. Se decupează cu un cutter după marcaj, cît de precis se poate, apoi se netezesc pe cît posibil marginile. Nu e nevoie să iasă absolut perfect, pentru că la final căpăcelul va acoperi marginea găurii.
Spălătoarele, capacele și furtunul se montează în locurile prevăzute. Traseul și eventualele cleme de fixare există deja.

Se demontează rezervorul de lichid existent. Se scot de pe el pompa pentru parbriz și senzorul de nivel și se transferă pe rezervorul nou. Se montează și pompa cea nouă, cu garnitura corespunzătoare.

Se montează apoi totul în ordine inversă.
La final opțiunea trebuie activată și din calculator.

Nu trebuie instalat nimic altceva în mașină, nici un buton sau altceva de genul ăsta. Spălătoarele de faruri pornesc singure cînd e nevoie, după un anumit algoritm.

Iată și rezultatul:
mk4_1

mk4_2

Foto & text: Vlad Soare

Comments:0

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *