Ford Kuga ST Line – Something old and something new

Something old – Ford Kuga

Something new – Ford Kuga 2017

Da, Ford Kuga 2017 e un mix de “something old and something new”, iar mai departe vom incerca sa studiem ce e “old” si ce e “new”.

 

Something old – Ford Kuga e un model de SUV/Crossover aflat deja la a treia generatie, dar si unul dintre modelele Ford reconcepute si pregatite pentru echiparea ST Line. Da, asta e “something new”. Primul Ford Kuga cu pachet de echipare ST Line e aici si intra in galeria selecta alaturi de Mondeo, Focus si Fiesta. Bineinteles, pachetul ST Line nu include doar elemente vizuale ca jante cu design unic si modele de scaune sport, ci si schimbari de ordin tehnic ca: garda la sol coborata cu 10mm, articulatii si bare stabilizatoare mai rigide si directie mai precisa.

Modelul furnizat de Ford Romania pentru test este propulsat de un motor 2.0 TDCI 180 CP cuplat la o transmisie Powershift AWD. Ca fisa tehnica putem mentiona cuplul de 400Nm la 2000rpm, cutia de viteze Powershift cu 6 trepte si transmisie integrala permanenta, dar si inteligenta, consumul mediu mixt de 5.2%, norma de poluare Euro6, sistemul infotainment SYNC3, dar si greutatea de doar 1716 Kg.

Avand in vedere generozitatea Ford Romania de a ne oferi 3 zile in compania masinii, am considerat oportun sa testam performantele si in mediul urban-rural, dar si in mediu semi off road. Da, am testat limitele unui Ford Kuga in off road. Da, cu echiparea ST Line. OK, soft off road.  Prin urmare, review-ul nostru va avea 2 parti in care voi incerca sa aduc in discutie toate aspectele intalnite pe parcursul celor 3 zile petrecute in compania noului Ford Kuga.

Sectiunea urban-rural

Am incercat sa testam comportamentul masinii atat in mediul urban, in conditii de trafic normal/aglomerat la ore de varf in oras, dar si in mediul rural, cu drumuri mai proaste care ar solicita suspensiile si ar afecta confortul interior. Bineinteles, comportamentul a fost unul exemplar, chiar il putem considera un oarecare etalon in materie de tinuta de drum, manevrabilitate, confort interior si ca prima impresie, fie ca stateam la semafor la 40 de grade Celsius cu sistemul Start-Stop activat sau ca rulam cu 20km/h printr-o miriste de grau proaspat secerat sau pe langa un lan de floarea soarelui. Am avut timp si de sedinte foto, deci am avut timp sa admiram si noul design scos in evidenta pe liniile masinii de culoarea Magnetic Gray.

 

Something new – Grila radiatorului nou desenata, trapezoidala, blocuri optice complet redesenate, variantele noi de jante, paleta noua de culori, stopuri si hayon restilizate (s-a renuntat la deschiderea fractionata a hayon-ului, in unele cazuri un plus, in altele un minus), difuzor de aer in prelungirea bara spata completat cu o evacuare dubla accentueaza puternic aspectul nou al vechiului Ford Kuga, aducand-ul totodata in segmentul vizual premium, alaturi de Ford Edge, varul din America. Dupa cum spuneam mai devreme, sunt multe linii, dar linii drepte, Ford a renuntat oarecum la muchii rotunjite si a incercat sa ofere un aspect dinamic, puternic, sportiv, oarecum intarit si de prezenta inscriptionarii ST Line. La interior exista noutati, nu asa de multe ca la exterior, dar sunt noutati benefice. Incepand cu sistemul de infotainment  SYNC3, unde posesorii de smartphone pot folosi Android Auto sau Apple CarPlay, pot interactiona cu masina folosind comenzi vocale pentru initiere apeluri, trimitere sau citire mesaje (citirea mesajelor e ok doar in engleza, in romana ramane doar o forma nevinovata de distractie 🙂 ), sa isi acceseze muzica preferata sau sa obtina informatii sau instructiuni cu privire la drum, trafic si puncte de interes de pe ruta aleasa. Datorita ecranului de 8″ s-a mai renuntat la unele butoane, comenzile plansei de bord devenind mai accesibile, mai ergonomice si chiar mai vizibile. Finisajele de la interior intra cu usurinta in clasa Premium, doar unele accente pot depinde de gusturi. Mie, de exemplu, nu mi-a placut plasticul dur, negru si lucios de pe consola centrala, material care imi aducea aminte de consola portabila Sony Playstation in varianta de culoare Piano Black si urmele de amprente de pe ea. Probabil exista si alte variante de finisaje, mult mai usor de acceptat pentru cei atenti la genul asta de detalii sau obsedati sa curete mereu suprafetele lucioase. Modelul testat este echipat cu noua versiune a sistemului Active City Stop de prevenire a coliziunilor (functioneaza pana la viteze de 50km/h, oprind singur masina in cazul unui impact iminent), dar si cu Intelligent All Wheels Drive despre care vom vorbi in sectiunea de soft off road. Tot la sisteme noi putem include si padelele de schimbat vitezele din spatele volanului, sistemul Cross Traffic Alert care ofera o vedere oarecum panoramica de 360 de grade a vehicului in timpului deplasarii cu spatele si avertizeaza sonor si vizual prezenta altor vehicule, precum si sistemul de faruri adaptive. Acest sistem de iluminare este o premiera in cazul Kuga si monitorizeaza constant conditiile de lumina, optimizand constant  vizibilitatea si luminozitatea in functie de viteza masinii, unghiul de virare si distanta fata de masinile din fata, ba chiar schimba automat faza de drum. Tot la categoria confort interior mentionam scaunele din echiparea ST Line, cu un suport lateral excelent, confortabile la drum lung, tapiteria fiind un mix de piele ecologica si alcantara. Interiorul e de ajuns de generos pentru 5 adulti, cu exceptia portbagajului care e de ajuns doar pentru 5 adulti care calatoresc cu bagaj de mana. In alte situatii, poate fi usor considerat neincapator cu tot cu cei 400l disponibili. Habitaclul este bine insonorizat, motorul este destul de silentios si docil, probabil si datorita transmisiei Powershift care a performat ireprosabil chiar si in cazul depasirilor extraurbane, cu 5 pasageri si bagajele aferente in portbagaj. Ar mai fi de adus in discutie si sistemul de monitorizare si asistare a pastrarii benzii de circulatie, sistemul redreseaza si reincadreaza singur masina pe banda daca nu ai semnalizat intentia de a depasi/schimba banda, sistemul de monitorizare a unghiului mort, sistemul Active Cruise Control cu 5 trepte pentru distanta pana la masina din fata, mentinand o distanta constanta prin franare sau accelerare pana l a o limita prestabilita in functie de viteza vehiculului din fata, Keyless Entry si Keyless Go, hayon electric cu functie hands free, volan incalzit si sistemul de sonorizare Sony. Lista completa de dotari disponibila pentru noul Ford Kuga poate fi consultata aici.

Ca si concluzie finala pentru prima sectiune, noul Ford Kuga a fost rapid pe asfalt, sportiv in oras, dar si stabil in viraje si confortabil pe teren accidentat. Zona rulare – Bucuresti, Mogosoaia, Buftea, Chitila, Pitesti.

 

Sectiunea Semi Off Road

Dupa cum spuneam si mai devreme, am incercat o sesiune de off road cu noul Ford Kuga. Inainte de asta am citit brosura de prezentare a masinii si am observat ca nu exista nimic mentionat despre performantele off road, fapt care mi-a mai domolit avantul si am considerat ca un traseu semi off road e ceea ce ar trebui incercat. Prin urmare, am ales un drum forestier cu urcare destul de serioasa si de sinuoasa, spre o stana din vecinatatea Rucarului. Drumul Bucuresti – Rucar prin Campulung a durat aproape 4 ore datorita traficului si faptului ca se lucra, iar portiunea de off road in lungime de 16 km a fost parcursa in aproximativ 2 ore cu pauzele aferente fotografiilor si admirarii peisajelor. Ce a iesit in evidenta la portiunea de offroad a fost chiar garda la sol a masinii, care desi e mai joasa in echipareea ST Line a facut fata cu brio sleaurilor de pe un drum forestier circulat doar de tractoare sau utilaje forestiere si de carute, prin unele locuri chiar moale datorita ploilor din zilele trecute. In zonele cu panta destul de abrupta, peste 25 de grade, am fost atent la sistemul Intelligent AWD sa vad ce are de comentat. Datorita senzorilor care analizeaza conditiile de rulare nu a avut nimic de comentat. Doar a decis de capul lui, sa transmita puterea catre puntea fata sau spate, in functie de nevoi, foarte eficient chiar. In tandem cu asistenta la pornirea din panta sau asistenta la coborare, a facut adevarate minuni, minuni care ar fi fost desavarsite de un set de anvelope de offroad. Pentru zone relativ accesibile, cu inaltimi de acces de maximum 30 cm, fara prea multa zapada sau noroi esti in siguranta cu noul Ford Kuga. Pentru escapade mai extreme, e nevoie de altceva, de un offroad pursange, ceea ce Ford Kuga nu este si nici nu ai vrea sa fie. La urma urmei e o masina de familie cu care poti iesi in afara drumurilor asfaltate din oras, pentru mici escapade condimentate cu adrenalina sau excursii in 2 in aer liber pentru admirat cerul prin plafonul panoramic.

 

Concluzii finale

Exterior nou, aspect dinamic si oarecum sportiv.

Interior premium , plin de tehnologie si ergonomie, cu multiple variante de personalizare in functie de preferinte.

Consumul mediu realizat pe timpul drive-test-ului a fost de 9.5%, pe o distanta completa de 629 Km, cu o viteza medie raportata de computerul de bord de 32km/h. Consumul e mare, dar in foarte mare masura este datorat sectiunii de offroad unde s-a mers incet, dar si timpului indelungat in care masina a stationat cu motorul pornit, pentru incarcat diverse device-uri, pentru sedintele foto sau pentru aerul conditionat.

In oras, noul Ford Kuga s-a comportat exemplar, la fel si pe teren oarecum accidentat in simularea noastra de proprietar de Kuga care locuieste in suburbiile Bucurestiului, a oferit confort de 5 stele indiferent de conditiile de trafic si meteo, dar a reusit si sa ofere senzatii tari si o doza serioasa de adrenalina intr-o excursie offroad de dificultate medie spre mica, dovedindu-se o masina de familie sau un SUV bun la aproape orice. Aproape orice ar face o familie activa sau un cuplu mai sportiv, dornici de iesiri saptamanale din oras si de evadari din cotidian, uneori si la sfarsitul unei zile grele la birou. In galeria foto puteti vedea cat de Kuga am fost in cele 3 zile de drive test.

Totodata, multumirele de rigoare se indreapta catre Ford Romania, pentru disponibilitatea masinii, si catre Vlad Ciubotariu, fara ale carui obiective nu prea ati avea ce vedea mai jos.

Ziua 1

Ziua 2

Ziua 3

Detalii exterior si exterior

Comments:0

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *