Ranger pentru o zi. Ford Ranger

Vineri. Inceput de weekend clasic pentru unii, insa pentru mine se anunta ceva interesant. Invitatie de la Ford Tiriac Auto la o scurta excursie la Azuga, in cadrul unei caravane auto cu modele SUV Ford. In afara de mine si ceilalti invitati, pe lista mai erau Ford Edge, Ford Kuga, noul model, si Ford Ranger, autoutilitara cu cabina dubla si pretinse veleitati de offroad-er si heavy duty truck. Dupa ora 9, o scurta inspectie a masinii, urmata de o prezentare a habitaclului si plansei de bord si se anunta plecarea. Frumos, in coloana, iesim din Bucuresti si pe A3 ne indreptam spre munte. Trebuia sa testam masinile si la viteze de croaziera pe autostrada, nu? Pe mana mea a incaput una bucata Ford Ranger, 2.2 Duratorq TDCi, 160 CP, transmisie automata, nivel echipare LIMITED.

Ford Ranger Limited
Ford Ranger Limited

Prima impresie conteaza

Dupa cateva opriri de regrupare pe traseu, am ajuns la Azuga, s-a luat o pauza de pranz, urmata de o mini excursie pe un traseu forestier, pentru a testa si capacitatile offroad ale modelelor Ford din caravana. In continuare voi prezenta impresiile mele referitor la masina, nivelul de echipare, comportamentul la drum si capacitatile offroad. Incep prin a spune ca am fost surprins de nivelul de echipare oferit pentru o auto utilitara. Oricine poate considera Ford Ranger ca fiind un SUV, un offroader, o masina de oras sau o masina care sa fie pusa la treaba, dar asta nu schimba destinatia ei, scopul principal pentru care a fost fabricata fiind cel de auto utilitara. Cu toate astea, poti pleca intr-un weekend la ski daca ai o familie cu maximum 2 copii sau poti pleca la o sesiune de vanatoare pe coclauri necalcate de picior de om, la fel de bine cum iti poti face cumparaturile de zi cu zi (daca optezi pentru bena acoperita) sau o poti folosi in domeniul constructiilor fie ca esti un mic antreprenor sau respectivul Ford Ranger face parte dintr-o flota auto. In ce priveste condusul pe autostrada, eu unul o gasesc cam zgomotoasa la viteza de 130km/h, nu atat datorita motorului, cat datorita zgomotului de rulare, dar ii acord circumstante atenuante datorita faptului ca zi de zi conduc un Ford Mondeo 4 si cel mai probabil sunt obisnuit cu confortul fonic oferit acolo. In ce priveste demarajul si urcarea in ture, se comporta relativ ok, in varianta cu tractiunea spate cuplata, avand in vedere ca distribuim 160 de CP la 2 000 kg de masina si ca foloseste o cutie automata cu 6 rapoarte, optimizata pentru consum si tractiune, nu pentru condus sportiv. Ford Ranger e o auto utilitara, da?! De retinut, cuplarea si decuplarea in mers a modului 4×4, la viteze de pana la 100km/h, se face doar cu o rasucire de buton. In regim de condus in oras sau pe drum forestier, nivelul de zgomot scade simtitor, insa se mentine un anumit nivel de disconfort datorita suspensiilor cam dure, facute cel mai probabil sa suporte si o eventuala incarcare in bena, avand in vedere ca mai poate “suporta” si acolo peste 1 000 kg. Aici probabil iar sunt eu de vina, obisnuit cu confortul unui Mondeo. Cam atat despre exterior si trenul de rulare, cu mentiunea ca am testat prea putin diferentialul blocabil si asistenta la coborare in panta, dar si-au facut treaba atat cat a fost nevoie, fie ca a fost vorba de zapada sau gheata. De mentionat ar fi si anvelopele de iarna, modelul testat fiind echipat cu Nokian WRD4, o anvelopa cu reviewuri foarte bune, insa nu stiu daca respectivele anvelope fac parte din echiparea standard a modelului testat.

Interior premium pentru mers la padure sau prin noroi

In ce priveste interiorul, as putea sa spun ca simti greu diferenta intre o limuzina sau un SUV premium si interiorul unui Ford Ranger Limited. Scaune de piele incalzite si cu reglaj electric la sofer, bord Sync3 cu comenzi vocale si display tactil de 8″ plus alte 2 display-uri TFT cu informatii pentru sofer, climatizare automata cu 2 zone, parbriz incalzit, radio CD cu mp3 si Bluetooth streaming si pregatire telefon, oglinzi incalzite si pliabile electric, senzor de lumini, 4 geamuri electrice, prize 12V si prize USB, slot card SD, Cruise Control, monitorizare presiune pneuri si cam atat am reusit eu sa aflu intr-o singura zi de apasat butoane. Am ramas impresionat si de calitatea materialelor folosite la interior, acum recunoscand ca ma asteptam la un interior mai spartan, avand in vedere ca urma sa conduc practic o auto utilitara. Singurele minusuri la interior ar fi, dupa cum am spus si mai sus, antifonarea mai putin premium, dar si dimensiunea locurilor din spate, din punctul meu de vedere nefiind 2 locuri full, poate doar in cazul unor copii sau persoane minione. Eu, la 1.85m, am avut oarece probleme in a-mi gasi o pozitie confortabila, chiar si doar pentru cateva minute, de test. Consumul mixt pentru aceasta excursie de aproximativ 350 km, a fost de 11%, influentat probabil de mersul in coloana pe DN1 si portiunile de zapada/gheata in care s-au testat performantele 4×4 si capacitatile diferentialului blocabil.

 

Concluzii finale:

Ford Ranger nu e o masina pentru oricine. Ford Ranger se adreseaza unui target anume de clienti, amatori atat de senzatii tari, cat si de activitati zilnice ce implica munca fizica, imbinate cu dus copiii la scoala si facut cumparaturile saptamanale. Eu unul, mi-as lua un Ford Ranger pentru excursii montane, indiferent de anotimp, nefiind pasionat nici de vanatoare sau pescuit, dar nici firma de constructii nu am si nici nu desfasor alte activitati comerciale care ar justifica achizitia unei auto utilitare.

 

Comments:0

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *